021-22232907
6 July 2022

تاثیرات برندینگ در دنیای دیجیتال چقدر است؟

دسته بندی : مقالات

تأثیرات تبلیغات محیطی در برندینگ

همان طور که میدونید برندینگ فرآیندی خلاقانه و استراتژیک هستش که به مشتریان بالقوه میگه شرکت شما درباره چه چیزیه، شما کی هستید، به چه چیزی اهمیت میدید و از شما چه انتظاری میتونن داشته باشن. امروزه با گسترش اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، برندینگ بدون حضور دیجیتال مثل خودرویی بدون لاستیک میمونه. به سرعت به جایی نمیرسه. از این رو، بیشتر کسب و کارها برای تثبیت حضور خودشون در دنیای واقعی، به مجموعه متنوعی از ابزارهای برندینگ دیجیتال نیاز دارن.

از این رو شما از امروز میتونید استراتژی برند خودتون رو با راهنمایی های ما جهت برندینگ دیجیتال استارت بزنید. ما در این مقاله نکات مهم در مورد برندینگ و راهکارهای افزایش مخاطبان هدف در شبکه های اجتماعی توضیح دادیم.

برندینگ در دنیای دیجیتال چگونه است؟

برندینگ در دنیای دیجیتال چگونه است؟

چه بخواییم و چه نخواییم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل تبدیل شده، بلکه جزء یکی از ضروریات زندگی روزمره مون هستش. بسیاری از مردم بیشتر وقتشون رو در طول روز به صورت آنلاین در رسانه های اجتماعی میگذرونن. مشتریان آنلاین هستن، چرا شما به عنوان صاحب کسب و کار آنلاین نیستید؟ امروزه برند ها باید اهمیت عصر دیجیتال رو درک کنن. دستگاه های دیجیتال خیلی سریع دارن رشد میکنن و به همین دلیل مخاطبان از شما انتظار دارن که به صورت دیجیتالی با اون ها ارتباط برقرار کنید.

طبق گزارشی در مورد بازاریابی جهانی در سال ۲۰۲۱، ۶۸ درصد از برندها در هشت کشور مختلف با کمک فناوری دیجیتال به موفقیت رسیدن. این یعنی هر برندی باید یک برنامه دیجیتالی برای تعامل و ارتباط با مخاطبان خود طراحی کنه. حالا چطوری؟ به طور خلاصه، شما یه نام تجاری که شامل یه سری عناصر مثل لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی، برچسب ها، نمادها و غیره تشکیل شده، انتخاب میکنید.

این کار به شما کمک میکنه که برند خودتون رو از سایرین متمایز کنید. این میتونه یک محصول، خدمات یا حتی فقط یک مفهوم باشه که به مردم منتقل بشه. در نهایت شما با استفاده  از اینترنت و بازاریابی دیجیتال برند خودتون رو تثبیت میکنید. این بازاریابی از طریق پلتفرم های دیجیتالی خاصی مثل اینترنت، اپلیکیشن های موبایل و رسانه های اجتماعی (مثل تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب) انجام میشه.

راهکار افزایش مخاطبان هدف در شبکه های اجتماعی

بیش از ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی استفاده میکنن که این افراد نیمی از جمعیت جهان رو تشکیل میدن. اما سوال اینجاست که آیا تبلیغات موثر بوده ،افراد با محتوای تبلیغات شما ارتباط برقرار میکنن؟ برای صاحبان کسب و کار در سراسر جهان، تعامل کاربر یک معیار کلیدیه برای اینکه بدونن آیا مخاطب از محتواها خوشش میاد یا نه. اگه هیچ تعاملی با کاربر ندارید، به این معنیه که شما یک استراتژی رسانه ای ضعیفی دارید. در اینجا چند نکته برای افزایش مخاطبان هدف در رسانه های اجتماعی بازگو خواهیم کرد.

  1. مخاطبان رو شناسایی کنید

هر کسب و کاری بر اساس نوع خدماتی که ارائه میده، مخاطبان مشخصی داره. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اینه که نمیدونید چه نوع افرادی مخاطبان شما رو تشکیل میدن. هر چه مخاطبان خودتون رو بهتر بشناسید، استراتژی بازاریابی شما بیشتر بهبود پیدا میکنه. در حقیقت شما باید اهداف، ویژگی های رفتاری و الگوهای خرید مخاطب رو تعریف کنید و این کار باعث میشه که شما بهتر محتوای بازاریابی رو تهیه بکنید. مطالعات نشون میده که شناخت شخصیت خریدار، اثربخشی وب سایت ها رو ۲ تا ۵ برابر افزایش میده.

حالا برای شناخت شخصیت مخاطب چکار کنیم؟ باید تحقیقات زیادی در مورد مخاطب انجام بدید. با مشتریان خودتون مصاحبه و گفتگو کنید و یا با اعضای تیم خودتون به ویژه نمایندگان فروش صحبت کنید. انجام این کارها به شما کمک میکنه تا هرگونه خلأ رو سریع تر شناسایی کنید و استراتژی‌ هایی رو در رسانه های اجتماعی ارائه بدید که کسب و کارتون بهتر رشد کنه.

  1. محتوای مناسب ایجاد کنید

برای تقویت تعامل با مخاطب تون، باید محتوای ارزشمند ایجاد کنید و اون رو به طور مداوم ارسال کنید. همچنین باید به یاد داشته باشید که پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی معیارهای متفاوتی برای تقویت تعامل با مخاطبان دارن. مطالعات نشون میده که فیس‌بوک و اینستاگرام به ۱ تا ۲ پست در روز، توییتر حداقل ۵ توییت در روز و پینترست حداقل ۵ پین در روز نیاز دارن.

انجام این کار به شما کمک میکنه که توجه مخاطبان رو جلب کنید. یکی دیگه از عناصر ضروری تولید محتوا، نوع محتوایی هست که ارسال میکنید. تمام فکر و ذهن تون نباید درگیر تجارت باشه. فقط به لایک کردن یا اشتراک گذاری پست های مشتریان بسنده نکنید. سعی کنید از مخاطبان سؤالاتی بپرسید که تا حدودی بدونید که چه نوع محتوایی رو دوست دارن. ارائه نظرسنجی یکی از ساده ترین راه ها برای جلب مشارکت افراد در محتوای شماست.

  1. از ویژگی ها بهره برداری کنید

با رقابت شدید بین پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی، به‌روزرسانی ‌های دائمی برای این پلتفرم‌ ها وجود داره که ویژگی ‌های جدیدی رو معرفی میکنن. از این رو شما همیشه باید مراقب این به‌روزرسانی‌های پلتفرم باشید تا همیشه از رقبای خود جلوتر بمونید.

  1. در استفاده از طنز تردید نکنید

گاهی اوقات، طنز میتونه معجزه کنه و میزان تعامل شما رو در مقایسه با سایر رویکرد ها افزایش بده. کمدی از همان روزهای ابتدایی به عنوان یک ابزار تبلیغات جذاب مورد استفاده قرار گرفت. امروزه، وقتی به پلتفرم ‌های مختلف نگاه میکنیم، طنز در همه جا پخش شده، از متون کوتاه گرفته تا ویدیوهای مختلف. بیش از ۷۱ درصد از کاربران رسانه های اجتماعی در این پلتفرم ها برای تماشای محتوای کمدی حضور دارن.

محتوای کمدی قابلیت ارتباط رو بهبود میبخشه، یادآوری برند رو تقویت میکنه و تعداد مخاطبان شما بیشتر از هر نوع محتوای دیگه ای افزایش میده. اگرچه محتوای کمدی مخاطب رو جذب میکنه، اما درست کردن این نوع محتوا ها مستلزم تلاش خیلی زیاده و سعی کنید که به اندازه محتوای کمدی تولید کنید.

۵٫ بازی ها و هدایا

بعضی از شرکت‌ها راه‌های خلاقانه‌ای برای تعامل با مخاطبان خود ارائه کردن. مثل در نظر گرفتن بازی‌های کوچک و ویدیوهای تعاملی همراه با هدیه. برندها تمام تلاش شون رو می‌کنن تا در صدر رسانه‌های اجتماعی باقی بمونن. به خاطر همین بسیاری از کسب و کارها برای اینکه تعامل شون با مخاطب بیشتر بشه، یه سری هدایایی رو در نظر میگیرن.

یکی از بهترین استراتژی‌ها اینه که شما از مخاطبان نظرسنجی کنید تا بدونید چه هدیه ای براشون در نظر بگیرید. در این صورت مخاطبان شما متوجه میشن که شما هم برای اون ها ارزش قائل هستید.

  1. به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر

این استراتژی توسط بسیاری از برندها استفاده شده است و نتایج قابل تحسینی هم گرفتن. برای اجرای این استراتژی، باید از مشتریان خود بخوایید که تجربیات خودشون رو از برند شما و اینکه چه سودی برای اون ها داشته، به اشتراک بذارن. از مخاطبان بخوایید از هشتگ های شما استفاده کنن و شما رو در پست های خود ذکر کنن. نتیجه نهایی اینه که مشتریان خوشحال و وفاداری رو به دست میارید.

  1. پخش زنده و ایجاد ویدیو

ویژگی های رسانه های اجتماعی به شما کمک میکنه که محتوای تعاملی ایجاد کنید. به عنوان مثال در اینستاگرام با استوری، پست و لایو میتونید محتوا رو به روش‌های درخشانی برای جلب توجه مخاطبان خود ارائه بدید. از رونمایی محصولات جدید گرفته تا نشون دادن عوامل پشت صحنه که یه راه بسیار خوبی برای افزایش تعامل با بینندگان هستش.

در سال‌های اخیر، پژوهشگران دریافتند که محتوای ویدیویی رو در مقایسه با تصاویر و متون بیش از ۱۲۰۰ درصد از اشتراک گذاری ها رو تشکیل میده. علاوه بر این، ویدیوهایی که ۲ دقیقه طول میکشن، بیشترین میزان تعامل با مخاطب رو دریافت میکنن. بنابراین گرفتن محتوای ویدیویی رو توی استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود پیاده کنید!

ترفند های تبلیغات محیطی

ترفند های تبلیغات محیطی

شما هر روز توسط تبلیغات بمباران میشید. اینکه چقدر تبلیغات میبینید جای بحث داره. یکی از شرکت های آمریکایی تخمین زد که فردی که به مدت ۳۰ سال در شهری زندگی میکنه، روزانه ۲۰۰۰ پیام تبلیغاتی مشاهده میکنه. البته به این معنی نیست که ما واقعاً متوجه همه اون تبلیغات ها میشیم.

بعضی از تبلیغ کنندگان خیلی سختی میکشن تا مصرف کننده رو ترغیب به خرید محصول کنن. با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه یه خلاصه ‌ای از ترفندهایی که تبلیغ کنندگان میتونن برای ترغیب مشتریان به باز کردن کیف پول خودشون استفاده کنن، میپردازیم.

  • استفاده از افراد جذاب در تبلیغات

تا به حال متوجه شدید که افرادی که برای آگهی رستوران فست فود انتخاب میشن، فوق العاده جذاب هستن. یه دلیلی برای این کار هست. یه محقق آمریکایی میگه: نمونه‌ ای از این مثال رو میتونیم در بازاریابی شرکت های پوشاک ورزشکاران ببینیم. این شرکت ها همیشه یه سری ورزشکاران جذاب و متناسب با لباس ورزشی انتخاب میکنن. در واقع خود این ورزشکاران، مشتری رو جذب میکنن و در نتیجه محصول جذاب میشه.

  • به کارگیری تکرار

ممکنه این کار یه کمی آزاردهنده بشه، اما چرا برخی از تبلیغات ها یک چیز رو بارها و بارها تکرار میکنن؟ محققان میگن که اگه به کسی بارها و بارها بگید که به اون چیز نیاز داری، اون فرد ناخودآگاه توی ذهنش تداعی میکنه که اره من به اون چیز نیاز دارم و باید تهیه اش بکنم، با این که در واقیعت به اون چیز احتیاج نداره. پس در نتیجه تکرار در تبلیغات نقش کلیدی در فروش محصولات داره.

  • هیجانات

اگه محصولات رو طوری تبلیغ کنید که احساسات مشتری رو تحت تأثیر قرار بدید، شما برنده شدید. به عبارت دیگه دکمه های داغ احساسی مشتری رو فشار دادید. مثل نوشتن جمله ی همین الان اقدام کن تا دیر نشده! یعنی به مشتری میگید که عجله کنه و سریع بخره.

  • خنداندن

مخاطب شما وقتی یک آگهی خنده دار رو میبینه، توجه اش بیشتر به محتوای تبلیغات جلب میشه. بروس سندرز، روانشناس، مشاور و نویسنده کتاب میگه من همیشه به صاحبان کسب و کار میگم که اگه تونستی مشتری رو با ابزار خندان جذب کنی، برنده ای. به دلیل اینکه مشتری در اون لحظه به نخریدن محصول فکر نمیکنه.

تأثیر بیلبورد در تبلیغات محیطی

تأثیر بیلبورد در تبلیغات محیطی

تبلیغات بیلبورد سالهاست که بیشتر برای محصولات متنوع مورد استفاده قرار میگیره. از سال ۲۰۰۱، هزینه های تبلیغات در فضای باز از ۵ میلیارد دلار فراتر رفته. جذابیت استفاده از بیلبوردها یه سری مزایاهایی به شرکت ها میده که عبارتند از قرارگیری آگهی در نزدیکی محل فروش، در معرض دید حجم زیادی از مسافران، دسترسی آسون، حضور ۲۴ ساعته، امکان تغییر محل برای تبلیغ‌کنندگان، کارایی اقتصادی از نظر هزینه‌های پایین تولید، خلاقیت پیام، و در نهایت، شناخته شدن برند.

تنها معایبش میتوان به محدودیت تعداد کلمات اشاره کرد. اگه نگاهی به دنیای اطراف داشته باشیم، میبینیم که مردم هر روز در معرض رادیو و تلویزیون هستن، اما همیشه تبلیغات بیلبوردی رو نمیبینن. پس چرا هنوز از این نوع تبلیغات استفاده میشه؟ در حقیقت تأثیر تبلیغات بیلبورد روی مخاطب ۳ مرحله داره. توجه، درک و حفظ هستش. یعنی اول مخاطب تبلیغ بیلبورد رو میبینه و با ایده های خودش لحاظ میکنه.

اگه تبلیغ با ایده های خودش هم خوانی داشته باشه، وارد مرحله ی بعدی یعنی درک میشه و در نهایت به خاطر میسپاره.

در قدیم از بیلبوردهای سنتی که از کاغذ درست میشد، استفاده میکردن و ممکن بود توی چاپ یه سری اشتباهات اتفاق بیوفته. این مشکل نه تنها زمان و هزینه رو افزایش میداد، بلکه باعث افزایش ضایعات هم میشد. در حال حاضر از بیلبوردهای دیجیتالی که از صفحه نمایش LED ساخته شدن، استفاده میشه. این نوع بیلبوردها، تا حدودی در مصرف انرژی بسیار کارآمد هستن.

خلاصه

در دنیای همیشه در حال رشد، باید به دنبال این باشیم که کجا میتونیم پیشرفت کنیم. امروزه با وجود مشغله های فکری برای مخاطبان، ساخت برند باید متفاوت تر از گذشته انجام بشه. برندینگ موفق دیگه با ایجاد یه لوگوی معمولی ممکن نمیشه. بلکه برندینگی موفق میشه که با عصر دیجیتال همگام باشه.

در حقیقت وظیفه ی شما اینه با تمرکز بر مزایا و ارزش ها، مشتریان رو متقاعد کنید که برند شما نسبت به رقبا برتره. این کار با ارائه پیام های خود در رسانه های اجتماعی مثل تلویزیون، رادیو، وب سایت، اپلیکشن های موبایل صورت میگیره. امکانات برندسازی دیجیتال برای شرکت شما به صورت آنلاین به اندازه خود اینترنت گسترده است. فقط کافیه روش های مختلف افزایش تعامل با مخاطب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی رو درک کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
حضور جناب آقای دکتر صفی خانی در نمایشگاه الکامپ

حضور جناب آقای دکتر صفی خانی در نمایشگاه الکامپ

امکان ارسال آنلاین نسخ بیمه

امکان ارسال آنلاین نسخ بیمه

پیاده سازی سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایران

پیاده سازی سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایران

ما را دنبال کنید

دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر

دریافت مشاوره رایگان